Новини
Інклюзивна освіта
      4 вересня 2020 року в КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №33 ВМР» відбулась зустріч-практикум з представниками інклюзивно-ресурсного центру - практичним психологом Мончан Тетяною Володимирівною та вчителем-дефектологом Кравчук Світланою Борисівною на тему: «Інклюзивна освіта: сучасний інклюзивний простір».
    Під час зустрічі були проведені практичні заняття щодо оформлення індивідуальних програм розвитку; представлено презентацію «Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами». Надавалися консультації вчителям-предметникам, класним керівникам та асистентам вчителів.
      Також виступили заступник директора з навчально-виховної роботи Мишакова Лариса Миколаївна та практичний психолог закладу Дрогобецька Інна Анатоліївна.
    Завдяки співпраці з представників ІРЦ було обговорено інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020-2021 навчальному році.
 
 
 
 
 
 
"Рівні можливості, рівні права" - гасло тижня інклюзії, який проходив з 2 по 6 грудня у нашій школі.
Розпочався тиждень з виставки дитячих робіт, які презентували діти з ООП. 
 
 
 
 
 
На нараді при директорі, вчителів було ознайомлено з планом роботи на тиждень.
Асистенти вчителів Літвін Олена Борисівна та Мишакова Лариса Миколаївна провели інтерактивну гру "Калейдоскоп ідей" (ідеї шляхів співпраці асистента і вчителя, асистента і дитини, асистента і батьків).
 
У вівторок (3 грудня) до Міжнародного Дня людей з інвалідністю, було проведено семінар практичних психологів Вінниці, який об`єднав небайдужих фахівців довкола проблеми супроводу дітей з ООП.

Основні напрямки роботи школи №33 з інклюзивного навчання було висвітлено заступником директора з навчально-виховної роботи Скибою Вітою Анатоліївною. 

 

Практичний психолог ІРЦ Пясецька Людмила Василівна зазначила головні пункти індивідуальної програми розвитку, які заповнює психолог закладу.

Психологічні аспекти супроводу дитини з ООП презентувала керівник центру практичної психології і соціальної роботи Воловодівська Жанна Олексіївна.

 

Практичною частиною семінару семінару стало тренінгове заняття "Учимося ЖИТИ з дітьми", проведене психологом закладу Дрогобецькою Інною Анатоліївною.

Емоції, викликані тренінгом, по-різному переживалися учасниками. Психологічний театр дав можливість відчути стан дитини з ООП, коли на неї тиснуть різні чинники (хвороба, ізоляція, ставлення оточуючих, батьківські очікування). Психологів проінформовано про стадії переживання народження дитини з ООП та наслідки гіперопіки. Відео дитини з інвалідністю Яни Верби, учениці 7-А класу, ще раз показало, що інвалідність не вирок. За словами Конраді "Наше завдання не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а навпаки, у тому, щоб допомогти їм навчитися, по можливості, скоріше обходитися без нас". Семінар спонукав до глибокого переосмислення поглядів на проблему супроводу дітей з ООП, а також до пошуку нових шляхів взаємодії.

В середу наша школа привітно зустріла гостей з Вінницької академії неперервної освіти. Вчителі: Антохова Галина Георгіївна  (кл. керівник 3-В класу) і Матола Людмила Миколаївна (кл. керівник 2-Г класу), разом із своїми асистентами Зелінською Оксаною Сергіївною та Скрипник Оленою Леонідівною провели відкриті уроки, на яких було показано шляхи взаємодії вчителя і асистента під час уроку. В актовій залі відбулося підведення підсумків дня та проведення інтерактивної гри "Калейдоскоп ідей".


5 грудня школа приймала студентів Вінницького педагогічного університету.

Віта Анатоліївна Скиба ознайомила з досвідом запровадження інклюзивної освіти у закладі. Асистент вчителя Олена Борисівна Літвін розповіла студентам про основні аспекти своєї професійної діяльності.

 

Практичною частиною стало спостереження уроків, в ході яких вчителі-практики: Манзюк Галина Петрівната Зелениця Наталія Василівна у професійному тандемі з асистентами вчителя  Мишаковою Ларисою Миколаївною та Кльоцко Богданою Миколаївною продемонстрували особливості організації роботи в парі з усіма учнями інклюзивного класу.


Підсумком тижня стало проведення арт-заняття "Серце добра" з дітьми, які мають особливі освітні потреби. Разом з асистентом вчителя Кльоцко Богданою Миколаївною та іншими асистентами, діти розписували імбирне печиво у формі сердечка різнокольоровою глазур'ю. 

 

 

 

 

Вислів «кожна мама хоче бачити свою дитину здоровою, кожній мамі своя дитина дорога» набуває глибинного значення, якщо дитина має особливі освітні потреби та інвалідність. У межах психологічного супроводу дітей із ООП та інвалідністю у нашому навчальному закладі практичним психологом Дрогобецькою І.А. проведено тренінг із батьками учнів, які навчаються за інклюзивною формою навчання, «Учимося жити з дітьми». Метою заняття було об'єднати учасників, створити емоційний комфорт, спонукати до позитивного аналізу стану дитини, інформувати про стадії переживання батьками народження особливої дитини та визначити світосприйняття батьків, але головне - усвідомити та побудувати шляхи взаємодії батьків із дитиною, які б могли покращити життя і здоров'я дитини. Учасники змогли поділитися досвідом виховання особливої дитини, різними методиками оздоровлення своєї дитини. Під кінець заняття всі учасники погодились із висловом К. Конраді «Наше завдання не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а навпаки, у тому, щоб допомогти їм навчитися, по можливості, скоріше обходитися без нас».
Слід зазначити, що у закладі створена ресурсна кімната для проведення корекційних занять з такими дітьми. Тут є гімнастична стінка, велотрек, орбітрек, балансири, експандери, сухий басейн, шахи, шашки, дитячий боулінг, а також багато розвиваючих ігор та методичної літератури. Усе це сприяє розвитку фізичної, психологічної та соціальної складової здоров'я.

 

 

 

З 1 вересня 2018 року в закладі навчається дев'ять дітей з ООП. Класам: 1-Г, 2-Б, 2-В, 6-Б та 7-А - надано статус "інклюзивні".

Станом на 01 вересня 2017 року трьом класам надано статус "інклюзивні" (1-Б, 1-В, 5-Б).  В них навчається п'ятеро дітей.

1 грудня 2017 року у закладі відкрито кімнату психологічного розвантаження для дітей з особливими освітніми потребами

 

Участь у конкурсі проектів 2016 "Створення кімнати психологічного розвантаження для дітей з особливими потребами"

 Для перегляду відео перейдіть за посиланням:https://youtu.be/06yz7B1sW_o

 

Інклюзивна освіта - перспектива нова.

Хоч різні можливості - рівні права!

Кожна дитина - це цілий світ,

Освіта, повага і рівність для всіх!

Інклюзивна школа - заклад освіти, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат в шкільному середовищі. Не дивлячись на те, що інклюзивні школи забезпечують сприятливі умови для досягнення рівних можливостей і повної участі, для їх ефективної діяльності необхідні спільні зусилля не лише з боку вчителів та персоналу школи, а й ровесників, батьків, членів родин.У нашому навчальному закладі, для дітей з обмеженими фізичними можливостями працює ліфт. Таких у школі троє, а в мікрорайоні сімнадцятеро.