Інклюзивна освіта
 
 
 
 
 
 

2023-2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      До Дня толерантності у 5-Г класі пройшов відкритий виховний захід "Толерантність врятує світ". Діти  ознайомились  з історією свята та передумовами його виникнення, виявляли основні риси толерантності, формували правильне уявлення про толерантну поведінку. А цікавий квест допоміг учням зрозуміти, що толерантність - шлях до миру і злагоди у світі. Наділений рисами  толерантної людини супергерой нашого заходу став стимулом для кожної дитини. 
 
 
 
  
 
 
     Цифрові компетентності - це базова річ, без якої неможливо уявити ефективну роботу сучасного вчителя. В умовах періодичних локдаунів і карантинів саме цифрові технології дають змогу не зупиняти навчання, а безпечно продовжувати його в дистанційному або змішаному форматі. 06.11.2023 пройшов методичний захід у ліцеї №33 для кафедри асистентів учителів на тему «Хто такий цифровий учитель?». Обговорили онлайн-продукти, які допомагають отримати цифрові навички та обрали серіали та симулятори на порталі з розвитку цифрової грамотності Дія. Цифрова освіта.
    Виокремили необхідні цифрові інструменти та технології в роботі асистента учителя.
https://osvita.diia.gov.ua/courses/interactive-learning
https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-iz-tsyfrovoi-hramotnosti-dlia-vchyteliv
   На завершення ближче познайомились із можливостями інструменту цифрової творчості Canva, зокрема створення та редагування відео.

 
 

2022-2023 навчальний рік

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2021-2022 навчальний рік
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 2020-2021 навчальний рік
 
 
 
 
З 30.11 по 04.12.2020 в закладі проходить Тиждень інклюзивного навчання під девізом "Моя школа відкрита для всіх". План проведення тижня
Понеділок 30.11.2020
1. Демонстрація мультфільму створеного учнями з ООП « Мої улюблені герої». Підготували асистенти вчителів Кльоцко Б.М., Бритюк О.В.
далі за посиланням>>>
2. Майстер клас: « Пісочна терапія для дітей з ООП та учнів закладу».
Провела Мелобенська Світлана Віталіївна викладач з Центру пісочного мистецтва MSart. Відповідальні за проведення Зелінська О.С., Літвін О.Б.- асистенти вчителів, Дрогобецька І.А. - практичний психолог. докладніше>>>
3. Година спілкування « Мені це потрібно, адже я -такий як ти!» у 4-Г класі. Провели Постова Н. В., Тищук Л. І.- асистенти вчителів. 
 
 
 
  
 
Вівторок 01.12.2020
1. Майстер клас з полімерної глини «Виготовлення новорічних ялинкових іграшок» для дітей з ООП початкових класів. Провели асистенти вчителів Кльоцко Б.М., Ладанюк М.В., Бритюк О.В.
 
 
 
2. Майстер клас для асистентів вчителів. Метод PECS «Альтернативна комунікація в роботі з дітьми з РАС». Провів Зінківський Л. Л.- асистент вчителя, корекційний психолог.
 
 

Середа 02.12.2020
1. Демонстрація відеофільму «Дивись на нас як на рівних». Створений асистентами вчителів Зелінською О.С., Гречанюк А.В., Януш К.В. та дітьми з ООП. Детальніше>>>
Четвер 03.12.2020
1. Заняття по сенсорній інтеграції з дітьми з ООП. Провів Зінківський Л.Л. - асистент вчителя, корекційний психолог, Коваленко К. В. - вчитель фізкультури, вчитель-реабілітолог та Савченко Л.В. - асистент вчителя.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

П'ятниця 04.12.2020
1. Майстерклас для дітей з ООП по створенню лепбуку «Новорічне диво». Провели Літвін О.Б., Кіт Т.І., Скрипник О.Л.

 
 
 
4 вересня 2020 року в КЗ «ЗШ І-ІІІ ступенів №33 ВМР» відбулась зустріч-практикум з представниками інклюзивно-ресурсного центру - практичним психологом Мончан Тетяною Володимирівною та вчителем-дефектологом Кравчук Світланою Борисівною на тему: «Інклюзивна освіта: сучасний інклюзивний простір».
    Під час зустрічі були проведені практичні заняття щодо оформлення індивідуальних програм розвитку; представлено презентацію «Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами». Надавалися консультації вчителям-предметникам, класним керівникам та асистентам вчителів.
      Також виступили заступник директора з навчально-виховної роботи Мишакова Лариса Миколаївна та практичний психолог закладу Дрогобецька Інна Анатоліївна.
    Завдяки співпраці з представників ІРЦ було обговорено інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020-2021 навчальному році.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Рівні можливості, рівні права" - гасло тижня інклюзії, який проходив з 2 по 6 грудня у нашій школі.
Розпочався тиждень з виставки дитячих робіт, які презентували діти з ООП. 
 
 
 
 
 
На нараді при директорі, вчителів було ознайомлено з планом роботи на тиждень.
Асистенти вчителів Літвін Олена Борисівна та Мишакова Лариса Миколаївна провели інтерактивну гру "Калейдоскоп ідей" (ідеї шляхів співпраці асистента і вчителя, асистента і дитини, асистента і батьків).
 
 
У вівторок (3 грудня) до Міжнародного Дня людей з інвалідністю, було проведено семінар практичних психологів Вінниці, який об`єднав небайдужих фахівців довкола проблеми супроводу дітей з ООП.

Основні напрямки роботи школи №33 з інклюзивного навчання було висвітлено заступником директора з навчально-виховної роботи Скибою Вітою Анатоліївною. 

 

Практичний психолог ІРЦ Пясецька Людмила Василівна зазначила головні пункти індивідуальної програми розвитку, які заповнює психолог закладу.

Психологічні аспекти супроводу дитини з ООП презентувала керівник центру практичної психології і соціальної роботи Воловодівська Жанна Олексіївна.

 

Практичною частиною семінару семінару стало тренінгове заняття "Учимося ЖИТИ з дітьми", проведене психологом закладу Дрогобецькою Інною Анатоліївною.

Емоції, викликані тренінгом, по-різному переживалися учасниками. Психологічний театр дав можливість відчути стан дитини з ООП, коли на неї тиснуть різні чинники (хвороба, ізоляція, ставлення оточуючих, батьківські очікування). Психологів проінформовано про стадії переживання народження дитини з ООП та наслідки гіперопіки. Відео дитини з інвалідністю Яни Верби, учениці 7-А класу, ще раз показало, що інвалідність не вирок. За словами Конраді "Наше завдання не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а навпаки, у тому, щоб допомогти їм навчитися, по можливості, скоріше обходитися без нас". Семінар спонукав до глибокого переосмислення поглядів на проблему супроводу дітей з ООП, а також до пошуку нових шляхів взаємодії.

В середу наша школа привітно зустріла гостей з Вінницької академії неперервної освіти. Вчителі: Антохова Галина Георгіївна  (кл. керівник 3-В класу) і Матола Людмила Миколаївна (кл. керівник 2-Г класу), разом із своїми асистентами Зелінською Оксаною Сергіївною та Скрипник Оленою Леонідівною провели відкриті уроки, на яких було показано шляхи взаємодії вчителя і асистента під час уроку. В актовій залі відбулося підведення підсумків дня та проведення інтерактивної гри "Калейдоскоп ідей".


5 грудня школа приймала студентів Вінницького педагогічного університету.

Віта Анатоліївна Скиба ознайомила з досвідом запровадження інклюзивної освіти у закладі. Асистент вчителя Олена Борисівна Літвін розповіла студентам про основні аспекти своєї професійної діяльності.

 

Практичною частиною стало спостереження уроків, в ході яких вчителі-практики: Манзюк Галина Петрівната Зелениця Наталія Василівна у професійному тандемі з асистентами вчителя  Мишаковою Ларисою Миколаївною та Кльоцко Богданою Миколаївною продемонстрували особливості організації роботи в парі з усіма учнями інклюзивного класу.


Підсумком тижня стало проведення арт-заняття "Серце добра" з дітьми, які мають особливі освітні потреби. Разом з асистентом вчителя Кльоцко Богданою Миколаївною та іншими асистентами, діти розписували імбирне печиво у формі сердечка різнокольоровою глазур'ю. 

 

 

 

 З 1 вересня 2018 року в закладі навчається дев'ять дітей з ООП. Класам: 1-Г, 2-Б, 2-В, 6-Б та 7-А - надано статус "інклюзивні".

Станом на 01 вересня 2017 року трьом класам надано статус "інклюзивні" (1-Б, 1-В, 5-Б).  В них навчається п'ятеро дітей.

1 грудня 2017 року у закладі відкрито кімнату психологічного розвантаження для дітей з особливими освітніми потребами

 

Участь у конкурсі проектів 2016 "Створення кімнати психологічного розвантаження для дітей з особливими потребами"

 Для перегляду відео перейдіть за посиланням:https://youtu.be/06yz7B1sW_o

 

Інклюзивна освіта - перспектива нова.

Хоч різні можливості - рівні права!

Кожна дитина - це цілий світ,

Освіта, повага і рівність для всіх!

Інклюзивна школа - заклад освіти, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат в шкільному середовищі. Не дивлячись на те, що інклюзивні школи забезпечують сприятливі умови для досягнення рівних можливостей і повної участі, для їх ефективної діяльності необхідні спільні зусилля не лише з боку вчителів та персоналу школи, а й ровесників, батьків, членів родин.У нашому навчальному закладі, для дітей з обмеженими фізичними можливостями працює ліфт. Таких у школі троє, а в мікрорайоні сімнадцятеро.

 

 

Комунальний заклад "Загальноосвітня школа №33" Вінницької міської ради взяла активну участь у проекті

"Розвиток інклюзивної освти як один іх факторів впливу на формування міського бюджету"